§ 1. DEFINICJE
- Sklep – sklep internetowy funkcjonujący pod nazwą Philipiak Sklep, dostępny pod adresem internetowym: www.philipiak.pl
- Klient – oznacza każdą, posiadającą zdolność do czynności prawnych osobę. Jeśli Klient, korzystając ze Sklepu, dokonuje czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową, jest konsumentem. Postanowienia regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Przedsiębiorca taki powinien wskazać powyższą okoliczność, zaznaczając stosowną informację w Formularzu Zamówienia.
- Sprzedawca – podmiot zarządzający i prowadzący Sklep tj. Philipiak Milano spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą przy ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa, NIP: 9522157053, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000860019, dokumentacja i akta rejestrowe spółki są przechowywane przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS.
Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pomocą:
a) poczty tradycyjnej pod adresem: ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa
b) poczty elektronicznej pod adresem: sklep@philipiak.pl
c) numeru telefonicznego: 22 494 50 44
4. Konto – osobiste konto o unikalnej nazwie zgodnej z adresem e-mail wskazanym przez Klienta w procesie rejestracji, w którym przechowywane są wszystkie dane Klienta oraz historia jego transakcji, zabezpieczone hasłem ustanawianym przez Klienta w toku rejestracji.
5. Regulamin – niniejszy dokument, który reguluje zasady i warunki korzystania ze Sklepu.
6. Towar – produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy.
7. Trwały nośnik– materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
§ 2. INFORMACJE PODSTAWOWE, REJSTRACJA KONTA
- Regulamin określa szczegółowe warunki sprzedaży wysyłkowej oraz świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu, który obsługuje i zarządza Sprzedawca. Klient powinien zapoznać się z treścią Regulaminu przed zarejestrowaniem Konta w Sklepie bądź przed złożeniem zamówienia w Sklepie bez rejestracji, albowiem kształtuje on jego prawa i obowiązki.
- Złożenie zamówienia na towary oferowane przez Sprzedawcę oraz realizacja zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu odbywa się na podstawie niniejszego Regulaminu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zamówienia, a także powstałe w trakcie jego realizacji, podlegają prawu polskiemu. Regulamin może ulec zmianie. Treść obowiązującego Regulaminu jest akceptowana przed każdym zamówieniem, a więc wyznacza ją dzień złożenia zamówienia.
- Użyte w Sklepie nazwy towarów, marek oraz znaki graficzne są własnością ich producentów, podmiotów odpowiedzialnych lub innych osób uprawnionych.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu bądź usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
- Korzystania ze Sklepu przez Klienta winno odbywać się w sposób zgodny z prawem, postanowieniami Regulaminu oraz ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, a także w sposób nieuciążliwy dla innych klientów Sklepu.
- Informacje zawarte w Sklepie nie stanowią oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
- Przy okazji składania zamówienia Klienci mają możliwość utworzenia indywidualnego Konta w Sklepie. Konto zakładane jest bezterminowo i bezpłatnie. Złożenie dyspozycji usunięcie konta jest możliwe w każdym czasie i nie ogranicza prawa Klienta.
- W celu zarejestrowania Konta w Sklepie Klient powinien poprawnie wypełnić Formularz rejestracyjny dostępny w formie elektronicznej na stronach internetowych Sklepu, podając swoje prawdziwe dane oraz dokonać akceptacji Regulaminu.
- Klient po wypełnieniu i zatwierdzeniu formularza rejestracyjnego, otrzyma zwrotną wiadomość, potwierdzającą dokonanie rejestracji Klienta w Sklepie wraz z linkiem umożliwiającym aktywację Konta.
- Rejestracja Konta nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie, ale jego funkcjonalność może ułatwiać korzystanie ze Sklepu. Klient może skorzystać z opcji zakupów bez rejestracji.
§ 3. OFERTA I SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi sprzedaż na odległość towarów znajdujących się w jego ofercie. Z głównymi cechami towarów Klient może zapoznać się przed złożeniem zamówienia na stronach Sklepu dotyczących poszczególnych towarów.
- Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez dodanie właściwych towarów do Koszyka, stanowiącego element Konta (w przypadku jego założenia) oraz jego potwierdzenie przez kliknięcie przycisku „”Kupują i Płacę”. Klient zobowiązany jest wypełnić i wysłać drogą elektroniczną prawidłowo wypełniony elektroniczny formularz zamówienia. Klient ma obowiązek podać prawdziwe dane.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma na podany adres e-mail potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku.
- Złożenie zamówienia każdorazowo wymaga uprzedniego zapoznanie się z Regulaminem oraz akceptacji jego warunków jako wiążących w przypadku potwierdzenia zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku przez Sprzedawcę.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje poprzez e-mail potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku, zawierające m. in dane identyfikujące Sprzedawcę: nazwę, adres, numer telefonu, NIP i nr KRS;; zaakceptowaną przez Klienta treść regulaminu, listę wybranych towarów, ceny jednostkowe towarów, informacje o ewentualnie udzielonym rabacie, koszty dostawy, wartość zamówienia, adres dostawy, dane do faktury, wybraną formę płatności i inne indywidualne informacje.
- Warunkiem przyjęcia przez Sprzedawcę otrzymanego zamówienia do realizacji jest podanie przez Klienta wszystkich informacji, które zawarto w formularzu zamówienia.
- Wybór opcji „Kupują i Płacę” oznacza zamknięcie zamówienia i wiąże się z obowiązkiem zapłaty za wybrane Towary.
- W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem lub czasu realizacji przekraczającego 14 dni Klient zostanie niezwłocznie o tym poinformowany bez potwierdzenia zawarcia umowy na odległość i może podjąć decyzję o sposobie realizacji zamówienia (zaakceptowanie wskazanego czasu realizacji; realizacja zamówienia w odniesieniu do części towarów; anulowanie zamówienia w całości).
- W przypadku braku otrzymania potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku na podany przez Klienta adres e-mail lub braku otrzymania informacji o niedostępności części towarów w terminie 24 godzin od złożenia zamówienia, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą.
§4. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ i PŁATNOŚCI
- O przewidywanym terminie realizacji zamówienia Sprzedawca informuje podczas składania zamówienia, w momencie wybierania przez Klienta opcji dostawy oraz drogą elektroniczną w wiadomości potwierdzającej złożenia zamówienia przez Klienta.. Koszt dostawy dla różnego rodzaju opcji jest uwidoczniony w Warunkach Dostawy, z wyszczególnieniem najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanych towarów oraz wskazaniem ograniczeń w dostawie. Ostateczny koszt dostawy dla opcji wybranej przez Klienta jest dodatkowo uwidoczniony przed potwierdzeniem złożenia zamówienia, a następnie w potwierdzeniu zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku.
- W przypadku wydłużenia terminu realizacji Klient zostanie o tym bezzwłocznie poinformowany wraz ze wskazaniem przyczyny oraz prawdopodobnego terminu dostawy. Klient jest wówczas uprawniony do anulowania zamówienia w przeciągu 24 godzin od otrzymania informacji o wydłużeniu terminu realizacji zamówienia.
- W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia na towar niedostępny w chwili otrzymania zamówienia lub oznaczony „na zamówienie” Sprzedawca powiadomi Klienta o przewidywanym terminie realizacji takiego zamówienia.
- Za zamówienie Klient może dokonać zapłaty w następujący sposób:
a) poprzez przelew (w tym z wykorzystaniem systemu szybkich przelewów internetowych Przelewy24.pl– szczegółowe informacje o tym sposobie płatności znajdują się na stronie: www.Przelewy24.pl ).
b) poprzez przelew (w tym z wykorzystaniem systemu szybkich przelewów internetowych PayPal – szczegółowe informacje o tym sposobie płatności znajdują się na stronie: www.PayPal.com).
c) przy odbiorze (wysyłka za pobraniem – jeśli jest dostępna dla ostatecznej wartości zamówienia, odbiór osobisty)
d) ze środków uzyskanych na podstawie umowy o kredyt konsumencki zawartej z Alior Bank S.A. (KRS: 0000305178), na wniosek Klienta składany w formie elektronicznej za pośrednictwem dostępnego on-line systemu elektronicznego ww. banku, dostępnego na stronie: www.aliorbank.pl - Klient jest zobowiązany dokonać płatności niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania potwierdzenia zawarcia umowy, chyba że zdecydował się na płatność przy odbiorze w przypadku wysyłki za pobraniem lub odbioru osobistego lub na wykorzystanie sprzedaży ratalnej.
- Dla danego zamówienia wiążąca jest cena obowiązująca w momencie jego złożenia. Ceny towarów podane w Sklepie są wyrażone w PLN, zawierają podatek VAT i nie zawierają kosztów dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności i dostawy poprzez nieudostępnianie części z opcji dla wybranych towarów, grup asortymentowych lub zamówień o określonym poziomie wartości.
- Do każdego zrealizowanego zamówienia Sprzedawca dostarczy dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży. Jeśli Klient jest zainteresowany otrzymaniem faktury VAT, powinien poinformować o tym Sprzedawcę w momencie złożenia zamówienia (poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu zamówienia) oraz przekazać Sprzedawcy dane wymagane do prawidłowego wystawienia faktury VAT. Sprzedawca wystawia fakturę elektroniczną w momencie wysyłki zamówienia z magazynu, a następnie prześle link do pobrania faktury VAT w formie PDF, za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres email wskazany przez Klienta przy składaniu zamówienia lub przy zakładaniu Konta. Przed dokonaniem płatności Sprzedawca może wystawić dokument będący podstawą dla dokonania wpłaty – faktura pro forma.
- Dostawa towarów jest ograniczona do obszaru Unii Europejskiej. Dostarczenie towaru poza obszar Unii Europejskiej jest możliwe w drodze indywidualnych uzgodnień między Klientem a Sprzedawcą.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo odmowy realizacji części albo całości zamówienia w przypadkach, gdy:
a) elektroniczny formularz zamówienia zawiera braki niepozwalające na prawidłową realizację zamówienia, a Sprzedawca nie może skontaktować się z Klientem w celu uzupełnienia informacji bądź ich weryfikacji,
b) zamówiony towar został wycofany z obrotu lub wstrzymany w obrocie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej po złożeniu zamówienia,
c) takie uprawnienie lub obowiązek wynika z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, - Jeżeli Sprzedawca odmawia realizacji zamówienia, niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni roboczych licząc od daty złożenia zamówienia, zawiadomi o tym Klienta drogą elektroniczną. W tym przypadku Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną przez niego kwotę, w zakresie, w jakiej następuje odmowa realizacji zamówienia.
§ 5. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- . Na Sprzedawcy ciąży ustawowy obowiązek dostarczenia towarów wolnych od wad. Przewidzianą przez prawo odpowiedzialność Sprzedawcy za jakość świadczenia regulują powszechnie obowiązujące przepisy dotyczące braku zgodności towaru z umową, w szczególności rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.
- Niezależnie od innych uprawnień przysługujących Klientowi, Towary objęte Umową mogą być dodatkowo przedmiotem gwarancji. Dokument gwarancyjny zawiera szczegółowe obowiązki wskazanego tam gwaranta oraz uprawnienia Klienta w przypadku, gdy towar nie ma właściwości określonych w składanych tam oświadczeniach. W przypadku reklamacji na podstawie gwarancji Klient powinien postępować zgodnie z informacjami zawartymi w oświadczeniu gwarancyjnym. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie ograniczają ani nie wyłączają uprawnień przysługujących Klientowi na podstawie innych przepisów prawa, w tym w szczególności uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową.
- W razie przesłania towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient powinien zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli Klient stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, powinien dokonać czynności potrzebnych do ustalenia ewentualnej odpowiedzialności przewoźnika, w szczególności przez potwierdzenie stanu przesyłki.
- Zgłoszenie reklamacji może nastąpić drogą pisemną lub przez wypełnienie a następnie wysłanie drogą elektroniczną zgłoszenia reklamacji. W formularzu należy wskazać swoje zastrzeżenia do towaru i żądania.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W braku ustosunkowania się przez Sprzedawcę we wskazanym terminie uważa się, że żądanie uznano za uzasadnione.
- W przypadku reklamacji, w celu przyspieszenia rozpoznania zgłoszenia, Klient może dostarczyć towar na adres Sprzedawcy tj.: ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa , razem z dokumentami potwierdzającymi zakup. W przypadku żądania wymiany towaru, usunięcia jego wady albo złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy w oparciu o przepisy o braku zgodności towaru z umową (Rozdział 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) Klient ma obowiązek udostępnić Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymiany lub umożliwić rozpoznanie reklamacji na odległość, w szczególności przez udostępnienie zdjęć lub umożliwienie oględzin w trybie wideokonferencji. W celu uniknięcia niedogodności Klient może skorzystać z możliwości rozpoznania reklamacji na odległość również w przypadku, w którym dostarczenie produktu jest możliwe, taka decyzja nie ogranicza jakichkolwiek uprawnień Klienta, w tym uprawnienia do żądania przeprowadzenia oględzin w sposób bezpośredni. W przypadku braku woli rozpoznania reklamacji na odległość Sprzedawca odbierze od konsumenta towar na swój koszt.
- Jeżeli Sprzedawca uzna reklamację za nieuzasadnioną, wówczas towar zostanie dostarczony Klientowi wraz ze stosowną informacją.
- W przypadku nieuzasadnionego nieodebrania towaru, Klient może odebrać towar z magazynu Sprzedawcy we własnym zakresie, w dogodnym dla siebie terminie (w dzień roboczy od 9-15) po uprzednim poinformowaniu Sprzedawcy o wybranym terminie. Ewentualna, ponowna dostawa towaru przez Sprzedawcę lub dostawa na inny wskazany adres jest możliwa w drodze odrębnego porozumienia pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
§ 6. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA LUB NA ODLEGŁOŚĆ
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, tj. Philipiak Milano sp. z o.o. spółka komandytowa z siedzibą przy ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa, NIP: 9522157053; KRS: 0000860019, numer telefoniczny: 22 494 50 44, adres poczty elektronicznej: sklep@philipiak.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Szczegółowy opis realizacji prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość znajduje się w niniejszym Regulaminie jak również na stronie internetowej Sklepu w zakładce: Reklamacje i prawo do odstąpienia
- Klient, będący konsumentem, w okresie czternastu dni ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny według przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Bieg czternastodniowego terminu rozpoczyna się od objęcia towaru w posiadanie przez Klienta, będącego konsumentem albo wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku wielu towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach od objęcia w posiadanie ostatniej towaru, jego partii lub części. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Klient może złożyć także przy pomocy formularza, zawartego w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, którego wzór został zamieszczony także poniżej w Regulaminie. Wzór ten jest dodatkowo doręczany wraz z potwierdzeniem zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku.
- W razie odstąpienia od umowy przez Klienta, będącego konsumentem, Sprzedawca niezwłocznie – nie później jednak niż w terminie czternastu dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy – zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym także koszty dostarczenia rzeczy.
- Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, przekraczających koszty najtańszego zwykłego sposobu dostarczenia oferowanego przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
- Sprzedawca może wstrzymać ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania towary z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W razie odstąpienia od umowy Klient obowiązany jest niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym czternastu dni, zwrócić w całości zakupiony towar (wraz z m. in. Instrukcją Obsługi i innymi dokumentami), w stanie niewykraczającym poza sposób korzystania z niej konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Klient może również zlecić Sprzedawcy odbiór towaru, przy czym wiąże się to z obciążeniem Klienta opłatą w wysokości 20 zł za taką usługę, która to opłata zostanie potrącona z środków należnych klientowi z tytułu zwrotu ceny; wybierając ten sposób zwrotu towar, zwrócona zapłata będzie niższa o 20 zł.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru, będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że Sprzedawca nie poinformował konsumenta o prawie od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania niezwłocznego wykonywania usługi lub dostarczania wody, gazu, energii elektrycznej, ma on obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, z dnia 30 maja 2014 r., a w szczególności do umowy:
a) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb
b) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
c) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
e) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
f) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
g) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.§ 7. DODATKOWE USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Poza usługami związanymi z prowadzeniem konta Klienta, Sprzedawca może udostępniać Klientom za pośrednictwem Sklepu możliwość nieodpłatnego korzystania z dodatkowych usług świadczonych drogą elektroniczną.
- W przypadku formularze kontaktowego wymogiem skorzystania z usługi przez Klienta jest:
a) skorzystanie z formularza kontaktu na stronie Sklepu
b) podanie prawdziwych danych niezbędnych do kontaktu
c) określenie tematu zgłoszenia,
d) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celu uzyskania odpowiedzi,
e) zaakceptowanie Regulamin oraz Polityką prywatności. - W przypadku dodawania opinii wymogiem skorzystania z usługi przez Klienta jest:
a) skorzystanie z formularza opinii stronie Sklepu
b) wprowadzenie zgodnej z Regulaminem i obowiązującymi przepisami prawa opinii
c) wyrażenie zgody na przetwarzanie podanych danych w celu opublikowania opinii
d) zaakceptowanie Regulamin oraz Polityką prywatności. - Opinia zgłoszona przez Klienta zostanie opublikowana po weryfikacji przez Sprzedawcę pod kątem zgodności jej treści z zasadami przewidzianymi w Regulaminie. Sprzedawca może decydować o umieszczaniu lub odrzucaniu opinii. Decyzja o umieszczaniu lub odrzucaniu Opinii następuje do 10 dni roboczych liczonych od momentu zgłoszenia Opinii . O odrzuceniu Opinii Klient zostanie poinformowany na adres e-mail podany w formularzu dodawania opinii, wraz z podaniem przyczyny odrzucenia opinii. Klient może ponownie umieścić opinię dostosowując ją do wymogów Regulaminu.
- Publikując opinie Klient oświadcza, że jego wypowiedź ma autorski charakter, nie narusza obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich oraz potwierdza, iż ponosi pełną odpowiedzialność za treść Opinii umieszczonej przez niego w Sklepie.
- Dodawanie opinii przez Klientów nie może na naruszać obowiązujących przepisów prawa, niniejszego Regulaminu oraz dobrych obyczajów.
7. Opinia nie może zostać opublikowana jeśli:
a) jest sprzeczna z prawem lub dobrymi obyczajami, w szczególności wzywa do nienawiści na jakimkolwiek tle lub zawiera treści ksenofobiczne, pornograficzne czy też powszechnie uznane za wulgarne, propaguje przemoc lub obraża uczucia religijne;
b) narusza jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
c) zawiera dane osobowe, w szczególności dane kontaktowe;
d) zawiera odnośniki do innych stron internetowych, w szczególności konkurencyjnych serwisów internetowych, sklepów internetowych oraz porównywarek cen, zawiera cenę produktów;
e) zawiera treści reklamowe lub inne treści o charakterze komercyjnym,
f) nie dotyczy w całości lub części opiniowanego towaru;
g) stanowi spam lub jest zamieszczana automatycznie (np. bot).
h) dodawana jest wielokrotnie przez tego samego Klienta i/lub stanowi kopię treści Opinii innych Klientów w całości lub części;
8. Sprzedawca nie weryfikuje dodawanych opinii, ale wykrywa i usuwa fałszywe treści. W tym celu Sprzedawca zapewnia możliwość sprawnego zgłoszenia zastrzeżeń, co do treści danej opinii na adres e-mail _______ lub drogą pisemną. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana w Sklepie narusza jej prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu. Sprzedawca podejmie wówczas niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Sklepu treści będących przyczyną naruszenia. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez Klientów treści jedynie pod warunkiem otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności. W przypadku otrzymania takiego powiadomienia Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania treści zamieszczanych przez Klientów.
9. Opinie Klientów oraz dane związane z ich publikacją mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom ścigania lub wymiaru sprawiedliwości.
10. Przez zgłoszenie publikacji Opinii Klient udziela Sprzedawcy nieograniczonej w czasie licencji na nieodpłatne korzystanie oraz rozpowszechnianie i publikowanie, kopiowanie i modyfikowanie oraz dystrybucję przez Sprzedawcę wszelkich zamieszczonych przez Klienta Opinii. W ramach udzielonej licencji Klient wyraża zgodę na wykorzystywanie Opinii w dowolnych częściach, udzielanie sublicencji osobom trzecim na wykorzystywanie utworu lub jego części, wykorzystywanie utworu lub dowolnej jego części w celu promocji i reklamy Sprzedawcy.
11. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację również w związku z korzystaniem z usług elektronicznych. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien zamieścić opis zaistniałego problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
12. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę o świadczenie usługi elektronicznej związanej z korzystaniem ze Sklepu w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy.
§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest integralną częścią treści zawieranej przez Sprzedawcę oraz Klienta umowy sprzedaży. Treść Regulaminu jest dla stron obowiązująca zgodnie z potwierdzeniem zawarcia umowy na odległość dostarczanym na trwałym nośniku.
- Sklep nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin przed zawarciem umowy w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu przez jego uzyskanie za pośrednictwem strony internetowej www.philipiak.pl
- Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów pozyskiwanych za pośrednictwem Sklepuje reguluje Polityka Prywatności.
- Wszelkie spory, wynikłe w związku z realizowaniem umów sprzedaży między stronami, będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z alternatywnych metod rozwiązania sporu – zwrócić się do właściwego organu o mediację bądź skierować sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd polubowny. W szczególności Klient może skorzystać z pomocy Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, wystąpić o bezpłatną poradę prawną do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Konsumentów bądź organizacji konsumenckich (dla przykładu takich jak: Federacja Konsumentów czy Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Aktualne zasady dostępu i tryb postępowania przed wskazanymi organami i organizacjami są możliwe do uzyskania po nawiązaniu kontaktu z wybranym podmiotem.
- Dodatkowo Klient ma dostęp do platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na poziomie unijnym (platforma ODR) pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Jest to interaktywna strona internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii Europejskiej.
- Do umów zawartych ze Sprzedawcą stosuje się prawo polskie. W przypadku umów konsumenckich bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju miejsca zamieszkania konsumenta będą przestrzegane, a konsument jest chroniony przez te przepisy niezależnie od dokonanego wyboru prawa polskiego jako prawa właściwego.
§ 9. WARUNKI TECHNICZNE. ZAKAZ DOSTARCZANIA TREŚCI O CHARAKTERZE BEZPRAWNYM
- Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także mając na względzie obowiązki informacyjne przewidziane w art. 12 ust. 1 pkt 19 i 20 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., Sprzedawca informuje, iż
a) warunki techniczne dla korzystania ze Sklepu są następujące: każde urządzenie umożliwiające uruchomienie przeglądarki internetowej typu: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Opera
b) Dodatkowe wymagania techniczne:
– Włączona obsługa ciasteczek (cookies)
– Włączona obsługa JavaScript,
– Włączona obsługa wyskakujących okienek,
– Zainstalowana wtyczka Adobe Flash Player 11 lub nowsza.
c) mające znaczenie interoperacyjności treści cyfrowych Sklepu ze sprzętem komputerowym i oprogramowaniem Klienta mogą być następujące: w realizacji szybkich przelewów za pośrednictwem systemu szybkich płatności PayU.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Philipiak Milano spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. (KRS: 0000860019), ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa,
– Ja/My(*) ____________________________________________________________________________ niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) _______________________________________________________________
– Imię i nazwisko konsumenta(ów) _________________________________________________________________
– Adres konsumenta(ów) _________________________________________________________________________
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data_____________________________________________________________
(*) Niepotrzebne skreślić.