Wadliwy towar a reklamacja – jak z niej mogę skorzystać? 

Naszym obowiązkiem jest dostarczenie Tobie towaru kompletnego i pozbawionego wad. Niemniej dziennie realizujemy wiele zamówień na terenie całej Polski i w ferworze codziennej pracy mogą się nam zdarzyć błędy. Jeżeli nie otrzymałeś wszystkich elementów wchodzących w skład danego zestawu albo dostarczony Tobie towar jest wadliwy, możesz złożyć do nas reklamację. 

Nasza odpowiedzialność za dostarczony Tobie towar jest określana przez przepisy prawa dotyczące braku zgodności towaru z umową. Dodatkowo, Twój towar może być objęty gwarancją. Jeśli tak jest to zakres gwarancji oraz zasady dochodzenia z niej roszczeń są określone w odrębnym dokumencie, który dostałeś wraz z towarem. 

Gwarancja i odpowiedzialność z tytułu braku zgodności z umową są od siebie niezależne – korzystanie z uprawnień związanych z brakiem zgodności towaru z umową nie uniemożliwia Tobie późniejsze powołanie się na gwarancję i na odwrót. Reklamacja może zostać wysłana przy pomocy poczty na adres: Philipiak Milano Spółka z o.o. Spółka Komandytowa , ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa lub mailem na adres: sklep@philipiak.pl. Pamiętaj jednak, że fizyczne odesłanie wadliwego towaru wraz ze złożoną reklamacją na ww. adres Biura Obsługi Klienta pozwoli nam ją szybciej rozpatrzyć. 

O sposobie rozpatrzenia Twojej reklamacji zostaniesz poinformowany w przeciągu 14 dni od otrzymania przez nas Twojego zgłoszenia. Jeżeli jednak reklamacja nie zostanie przez nas uwzględniona, towar zostanie Tobie odesłany. Odmowa przyjęcia odesłanego towaru spowoduje konieczność jego samodzielnego odebrania z naszego magazynu, chyba że wcześniej się z nami skontaktujesz i ustalimy inny sposób jego zwrotu. 

W przypadku jakiegokolwiek sporu na tle umowy możesz skorzystać z pomocy Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej, wystąpić o bezpłatną poradę prawną do Miejskiego (Powiatowego) Rzecznika Konsumentów bądź organizacji konsumenckich takich jak: Federacja Konsumentów czy Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Dodatkowo masz dostęp do platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na poziomie unijnym (platforma ODR) pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .

Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość – kiedy i w jaki sposób mogę z niego skorzystać? 

W przypadku towarów kupionych w naszym sklepie internetowym przysługuje Tobie ustawowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przeciągu czternastu dni od dostarczenia zamówionych towarów. W tym czasie możesz przemyśleć swój zakup oraz dokładnie zapoznać się z otrzymanymi produktami tak, jakbyś mógł to zrobić w sklepie stacjonarnym. 

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym wszedłeś w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie rzeczy.

W przypadku zakupu wielu towarów, które są dostarczane osobno termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym wszedłeś w  posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.

W przypadku zakupu towarów, które są dostarczane partiami lub w częściach termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym wszedłeś w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie ostatniej partii lub części.

W przypadku umowy podlegającej regularnemu dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym wszedłeś w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Ciebie weszła w posiadanie pierwszej rzeczy.

Pamiętaj jednak, że dokonywanie wobec zakupionych towarów czynności wykraczających poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, które rozumiemy jako takie których nie mógłbyś wykonać w sklepie stacjonarnym (np. gotowanie potraw, smażenie na patelni, odkurzanie odkurzaczem, zaparzenie kawy w ekspresie automatycznym), może skutkować obowiązkiem zapłaty odszkodowania za  zmniejszenie wartości zwracanego towaru.

Jeśli po upływie czasu na wykonania prawa do odstąpienia skorzystasz z towaru i wykryjesz jakąś wadę będziesz w dalszym ciągu mógł skorzystać z uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową  lub gwarancji, nie musisz wiec używać towaru w okresie na skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy, by upewnić się, że działa w sposób, który jest zgodny z umową, w szczególności nie posiada wad.  

Jeżeli w przeciągu tych czternastu dni stwierdzisz, że zakup nie odpowiada Twoim wymaganiom, możesz skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny i bez ponoszenia dodatkowych kosztów, poza kosztem zwrotu towaru. W tym celu należy złożyć nam oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Możesz to zrobić w dowolnej formie, w tym telefonicznie, listownie lub mailowo. 

Z naszej perspektywy preferowanym sposobem odstąpienia jest złożenie takiego oświadczenia w formie pisemnej, ale każda inna forma będzie skuteczna. Możesz także wykorzystać w tym celu formularz odstąpienia od umowy, który został Tobie dostarczony wraz z towarem. Jest on dodatkowo zamieszczony na naszych stronach WWW w zakładce: „Regulamin”. 

Dla skuteczności odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie takiego oświadczenia w tym terminie – nie musi ono zostać nam doręczone przed jego upływem. Zachowaj dowód nadania, by wykazać, że zachowałeś termin. 

Po wykonaniu prawa odstąpienia od umowy masz czternaście dni na odesłanie towaru. Ponownie, istotna jest data nadania zwrotnej paczki, a nie data otrzymania przez nas towaru z powrotem. Oczywiście możesz odesłać towar wraz z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy – nie ma w tym zakresie żadnych prawnych przeciwwskazań. Wraz z towarem powinny zostać zwrócone wszystkie inne otrzymane przez Ciebie dokumenty takie jak Instrukcja Obsługi czy Karta Gwarancyjna. 

Towar możesz zwrócić w dowolnej formie w tym osobiście. Ponosisz bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Możesz jednak skorzystać z naszej pomocy. Zlecimy dla Ciebie odbiór towaru przez kuriera potrącając za taką usługę 20 zł z należnych Ci środków tytułem zwrotu ceny. 

Następnie my mamy czternaście dni na zwrócenie Tobie pieniędzy, licząc od daty otrzymania przez nas oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Postaramy się zrobić to jak najszybciej. Zwrot pieniędzy nastąpi takim samym sposobem, jakim zapłaciłeś cenę, przykładowo jeżeli zrobiłeś dla nas przelew, to zwrot również otrzymasz na swój rachunek bankowy. 

Jednakże jeżeli wraz z odstąpieniem od umowy nie odesłałeś nam towaru, to mamy prawną możliwość wstrzymania się ze zwrotem Tobie pieniędzy do momentu otrzymania przez nas towaru z powrotem lub przesłania przez Ciebie dowodu odesłania produktów, na przykład potwierdzenia nadania przesyłki pocztowej. Nie wysyłaj więc przesyłki za pobraniem, gdyż nie mamy obowiązku jej odbioru, a nasz obowiązek zwrotu jest uzależniony od tego czy Ty zwrócisz nam towar. 

Pamiętaj, że nie w każdej sytuacji przysługuje Tobie prawo do odstąpienia od umowy. Możesz sprawdzić w naszym Regulaminem, kiedy klient traci prawo odstąpienia od umowy. Szczegółową regulację odnośnie prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość zawiera § 6 Regulaminu. Informację o tym uprawnieniu zawiera § 6 pkt 1 Regulaminu, zaś pozostałe postanowienia tego paragrafu, tj. § 6 pkt 2-10 Regulaminu, określają sposób wykonania prawa do odstąpienia.

Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy) 

– Philipiak Milano spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. (KRS 0000860019), ul. Strażacka 63/65, 04-462 Warszawa,

– Ja/My(*) ________________________________________________________________niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*) 

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) __________________________________________ 

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)_____________________________________________ 

– Adres konsumenta(-ów)_____________________________________________________ 

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) 

– Data____________________________________________________________________ 
(*) Niepotrzebne skreślić.